dec
7
:::BittnerBetti:::
Mandarint majszolgatva eszembe jutottak azok, akik kényszerből esznek 1-1 gyümölcsöt és nem azért mert esetleg megkívánták. Csak sajnálni tudom őket. Nem tudom, hogy hányan nyomorgatják magukat 1-1 fogyókúrás diétával, edzésprogrammal vagy pirulákkal. Az utóbbi években rengeteg szupermódszerről hallottam, 2-3 hét alatt lefogyasztó diétáról, piruláról, kenceficéről, elektromos kütyüről amely a lefogyni vágyóknak gyors és hatásos eredményt ígért amiért a szerencsétlen fogyni vágyók vagyonokat fizetnek ki.

Nem tagadom, hogy én is rákattantam egy-egy új szupercuccra… Illetve próbálkoztam különböző diétákkal is amelyek percre és grammra pontosan megszabják, hogy mikor és mit egyek. Reggelire egy vékony pirítóst leheletnyi vajjal és esetleg még vékonyabb sonkával, hozzá 2dl méregtelenítő tea, tízóraira igyál meg 2dl narancslevet/teát vagy egyél meg egy joghurtot, ebédre vmi olyan amihez nem lehet hozzá jutni vagy időd sincs megcsinálni, uzsonnának szintén 2dl gyümölcslé, vacsinak szintén félmaroknyi saláta de kizárólag este 6 előtt. Ezt csináld 2 hétig és garantáltan lefogysz 5kg-t!!! (Persze azt már nem írják oda, hogy ha vizet vesztesz az is mínusz kilónak számít viszont a diéta befejeztével az irtó hamar vissza is jön…)

Azt sem szokták közölni, hogy a testalkattól is függ a dolog. Ha van rajtad elég „felhasználható” zsír akkor tényleg fogysz ha nincs akkor csak szenvedj… Arról nem is beszélve hogy simán felborítja ez a diéta az anyagcseréd és ahelyett hogy később fogynál hízni fogsz (velem ez történt). Hallottam már fagyi diétáról (csak azt eheted és 0 vitamin jut a szervezetedbe), fehérje diétáról (hús hússal de a köszvényről egy szót sem ejtenek), csirkehúsos diétáról salátákkal, 90 napos diétáról, csoki diétáról, vércsoport szerinti diétáról, Atkins diétáról (a kitalálója sose próbálta ki saját módszerét…) és kitudja még milyen diéták léteznek. Minden esetre ha bombaként robban egy új diétás módszer híre akkor az emberek egyből rácuppanak mint piócák az emberre. De ezek rendszerint nem mindenkinél válnak be s leginkább csak kudarc a diéta eredménye és nem a sok várt mínusz kiló. Sokaknál ez pont azt válthatja ki, hogy többet eszik az addiginál és fogyás helyett még inkább csak hízni kezd. Aztán újra jön egy újabb „bevált” módszer és minden kezdődik elölről.

Vagy ami még rosszabb: lefogysz de ha abba hagyod a diétát akkor secperc alatt vissza hízod azt amit leadtál vagy még többet és elindul a jól ismert jojó effektus. Amellett, hogy sikertelenül próbálkozol leadni felesleged még lelkileg is rosszul érzed magad. Nincs kedved kimenni az emberek közé, nem hordasz csinos ruhákat hanem nagy, takaró göncöket, teljesen elveszted a jó közérzeted. Szégyelled magad társaságban, csökken az önbizalmad s az ördögi kör csak tovább folytatódik. Azért merem ezeket leírni mert hasonló cipőben voltam sokszor én is. Azonban a „csodát művelő” 90 napos diéta befejezése után elhatároztam, hogy én soha többet a büdös életben nem kínzom magam olyan hülyeséggel mint egy önéheztető diéta. Akkor és annyit eszem amennyi jól esik és mindezt anélkül, hogy lelkiismeret furdalásom vagy plusz kilóim lennének. A fenn említett módszer nekem szépen felborította az anyagcserém és a sikermódszer után jó pár kilót sikerült felszednem… De ennek ellenére nem kezdtem el fogyózni. Más módszert találtam ki. Hiszek az agykontrolban. Azaz csak párszor emlékeztetem magam/az agyam hogy ha eszek valamit attól fogyok, nem hízok. Tök mindegy mit és mennyit eszem, nem hízom tőle. Nem változtattam meg az étkezési szokásomat se, s sajnos nem is sportolok az utóbbi 3 évben és mégis lefogytam a diéta után felkúszott kilókat. Tök jól érzem magam és már nem ragad magával egy új szupermódszer sem, nem éheztetem magam felesleges és nincs önbizalomhiányom se. Nem méregetem magam másokhoz, nem akarok olyan vékony lenni mint más. (Persze ehhez az is hozzá tartozik, hogy elfogadja az ember a testalkatát.) Nem őrlöm fel magam feleslegesen. Minden a fejben dől el. Ha nem hiszed el, hogy ettől tényleg fogysz, hogy tényleg sikeres az adott módszer akkor kínozhatod magad a végtelenségig. Arról nem is beszélve, hogy tönkre teheted az egészséged…

A bejegyzés trackback címe:

https://kurosz.blog.hu/api/trackback/id/tr33249674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bélabá 2007.12.07. 09:32:10

Namost én nem hiszek az agykontrollban, és nekem q-ra híznom kéne. Tessék megírni hogy lehet ezt. Agyban eldönthetem, hogy hízok vagy mi:D

nyamm 2007.12.07. 09:35:31

egyél szalonnás csokit, az biztos segít

Naffi 2007.12.07. 10:37:10

azért sztem "kicsit" az is számít, hogy mikor mit és mennyit eszel....ha pl este 7kor elmajszolgatsz egy fél disznót, hozzá sültkrumplit és valami desszertet, és még el is hiszed, hogy ettől lefogysz, nem pedig hízol....hát akkor ott komoly gondok vannak sztem...vagy csak átvágott a hentes.:)

I.J. 2007.12.07. 16:28:03

Én is elfogadom a testalkatodat Betti... félre a fogyival! : )

szsz 2007.12.07. 21:59:15

Lécci lécci mondjátok hogy a mellékelt képek Photoshopban készülteeeeek!:-(((

Betty 2007.12.07. 22:20:19

Én minden gond nélkül megtudok "vacsorázni" éjfél körül vagy hajnali 1-2 óra körül. Teljesen rendszertelenül eszek...
Persze azért oda figyelek hogy mennyit eszek de nem éheztetem magam. Ha több fogás van kirakva akkor szeretek mindent végig enni.
Én kitartok amellett, hogy az agykontrollos módszer hat, hiszen az agyad irányítja a tested. Ha azt programozod, hogy fogsz akkor fogysz, ha hízni akarsz hízol. Persze mindenkinek más "módszer" jön be és másban hisz.

Betty 2007.12.07. 22:23:50

Sajna ezek nem photoshoppos képek... Voltak sokkal durvábbak is.... :(

anikó 2007.12.08. 15:08:59

Az első kettő tuti hogy fotoshoppos...

szsz 2007.12.09. 10:59:13

jaja, én is csak a harmadikról hiszem el, hogy igazi, de az ucccsó se kutya

aniko 2007.12.09. 23:37:16

Az a legfélelmetesebb, mert azon látszik, hogy igazi

aniko 2007.12.09. 23:41:58

Ja és még annyit akartam hozzáfűzni, hogy ez az agykontrolos módszer sajnos sokakok nem segít. Gondolok itt azokra, akiknek az egészségét veszélyezteti a súlyfeleslegük, vagy egyszerűen nem érzik jól magukat és nem azért mert jojo efektusban vannak. Szóval fogyókúrázni igenis kell néha. Arról meg nem beszélve hogy kevesen olyan szerencsések hogy nem híznak.Az a fontos, hogy betartsuk a mértéket, mind az evésben, mind a fogyókúrázásban.

Betty 2007.12.10. 21:27:40

Az agykontrollt meg kell tanulni, hinni kell benne vagy nem tudom. Ha vki nem tudja, hogy van ilyen módszer akkor nem is fogja alkalmazni. Nem azt akartam írni, hogy teljesen felesleges a fogyókúra. Azoknak akiken tényleg nagyon sok a felesleg tényleg csak a fogyó segíthet persze motgással együtt. Én azt a fajtáját ítélem el amikor vki folyamatosan, éveken keresztül gyötri magát és tiszta lelkibeteg lesz ha 10dkg-mal nehezebb.
Az utolsó mondatoddal teljes mértékben egyetértek Anikó. :)

Vannak olyan degenerált emberek akik az amúgy is csontváz lányokból még csontvázasabbat csinálnak photoshoppal mert szerintük ez mutat jól? Ez elég degenerált elmékre vall sztem. De talán még ez a jobb eset ha "csak" a digitális technika eredményei a képek.

aniko 2007.12.10. 23:39:12

Nem feltétlenül degeneráltak szerintem, hanem ugyanúgy elrettentés céljából készítették ezeket, mint ahogy te is használtad

Enheduanna 2007.12.14. 03:14:55

Hihetetlen, hogy ezek a csont és bőr lányok nem a kórházban hanem a kifutón láthatók esetenként... A diétát viszont ne keverjük össze az anorexiával, ami egy halálos kimenetelű pszichés betegség. Nem mindig a diéta vezet hozzá, lehet hogy szívesen enne az illető csak nem megy neki (tapasztalat).
Én is abban hiszek amúgy, hogy amit a szervezetem kér, azt meg kell neki adni (gumicukor tanuláshoz, de azért néha a kiló mandarin is:)), és akkor minden jól működik. Egészséges kajálás mellett ha mégis hízok, az általában azt jelzi hogy lusta vagyok mozogni..
süti beállítások módosítása