okt
17
:::kurosz:::
A Hónap régészhallgatója rovatunkban tanszékünk kiválóságait igyekszünk bemutatni interjú formájában. A rovattal havonta fogunk jelentkezni, az aktuális hónap régészhallgatója címet pedig egyrészt a tárgyidőszakban nyújtott kultúrális teljesítmény, másrészt a kedves olvasók ajánlásai alapján fogjuk odaítélni. Rovatunk nyitásaként az október régészhallgatójával, Paár Ferenccel készült interjúnkat olvashatjátok.

Október hónap régészhallgatójának kiválasztásakor nem eshetett másra a választásunk, mint mindenki legnagyobb példaképére, Fercsire. Példamutató hozzáállásával és magatartásával, valamint gondolatébresztő megjegyzéseivel nagy mértékben járult hozzá mindannyiunk szakmai és személyiségbeli fejlődéséhez.  Interjúnkat Fercsivel egyik kedvelt helyén, az Ali Baba borozóban készítettük, miután kiszabadítottuk az őt körülvevő részegek rajongó tinilányok közül.




Figyelem! Az interjúban elhangzó tudományos gondolatokat csak kiforrott személyiséggel rendelkező, nagykorú olvasóinknak ajánljuk!



Kurosz: Interjút készítünk a hónap régészhallgatójával, Paár Ferivel.
Fercsi: Úgy a.
Kurosz: Mi a véleményed az őskort követő régészeti korszakokról?
Fercsi: Őskor után nincsen régészet én úgy hallottam, hanem attó fogva hányó a neve a történetnek. Fogom, lapót, rátesz, kidob. Ez a őskor utáni régészet.
Kurosz: Mit lehet tudni magáról a hányóról?
Fercsi: Aszhogy a szemétbe kerül úgy ahogy van. Nem foglalkozunk vele, nem nézzük. Esetleg fémkereső, van-e benne ződ vas, ha nincs akkó szemét. Úgyahovan szemét, eltója a katerpiller. Katerpiller nagy sárga, van neki lapót, eltol. Ennyi a történet.
Kurosz: Miért pont a régészet?
Fercsi: Hát azé, mer a a a régészet egy csuda tudománynak számít. Nekem azé fontos a régészet, mer mer hogy is mongyam, tehát a az emberi értelem az túllát a túllát a saját határain. Ez egy álappont ezt mindenki belátja. Ha értelmes ha nem, bölátja.
Kurosz: Máté Péter vagy Gerendás Péter?
Fercsi: Mindegyiket utálom, metált szeretek.
Kurosz: A metálban mit preferálsz leginkább?
Fercsi: Én a szutykos rohatt rokendrol szeretem. Minné több vodkát isznak, sört vedelnek, böfögnek, finganak, annál jobban szeretem a metált.
Kurosz: Mi a véleményed a hosszú hajú fiatalokról?
Fercsi: Én mélységesen lenézem a hosszúhajú fiatalokat, szerintem buzik, divatimádók, és nyalizzák ottan a azt a sznobizmust ami az MTV-ből jön.
Kurosz: A tanszék legújabb híre, hogy Sör levágatta a haját. Erről mit gondolsz?
Fercsi: Én mindig is tudtam a Sörről, hogy nem teljesen heteroszexuális, mondjuk úgy, buzeráns. Aztán nem lepődtem meg rajta. Tudtam imádja a kukit, én meg a seggbekukit, aztán most mit csodálkozzam. Eddig is csináltuk, utána is csináljuk. Kopaszon, anékül, hajjal, szőrzettel, kabátba, izébe, bricsesznadrágba. Ahogy jön, úgy csináljuk.
Kurosz: Amit mondtál, az ellentétben áll az előző megállapításoddal. Az előbb a hosszú hajúakat tituláltad buzinak. Most a Sör levágatta a haját, akkor ő most nem buzi?
Fercsi: A Sör buzi vót, buzi van, buzi lesz. Ez egy alaptörténet. Nekem meg azé van hosszú hajam, mer úgy látjátok, pedig nincsen, optikai csalódásnak a kategóriájába tartozik.
Kurosz: Oké. Arany Ászok vagy Heineken?
Fercsi: Abszolút Arany Ászokot iszom, a Heineken az buzisör. Azé mer, mer rohatt drága, csak a buziknak van pénze a drága sörre.
Kurosz: A buziknak miből van rá pénzük?
Fercsi: Hát a sok szopásból természetesen.
Kurosz: A szopás az mit takar tulajdonképpen?
Fercsi: Hát azt, hogy a szájába vesznek ilyen embereknek a kukiját, oszt a bőrt hátrahúzzák, oszt azon fitymálkodnak, himbálóznak oszt folyik amit kapnak.
Kurosz: És ha valakinek esetleg nincsen fitymája?
Fercsi: Akkó még egyszerűbb a történet, mer a túrót azt nem kő kivakarni foggal alóla. Ilyen egyszerű a történet.
Kurosz: Hol tudod elképzelni a jövődet régészként Magyarországon?
Fercsi: Hát a Nemzeti Múzeumba szeretném.

A bejegyzés trackback címe:

https://kurosz.blog.hu/api/trackback/id/tr34194146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vixtor 2007.10.18. 21:39:54

:D:D ...Fercsike FTW! :D

Betty 2007.10.26. 19:58:36

Nem csalódtam a hónap emberében. Mindig is tudtam, hogy egy olyan interjúalany akivel bármikor lehet olyan riportot csinálni amit olvashatnak az apáca tanoncok is. :)

I.J. 2007.10.26. 22:53:27

P.F. úrral legközelebb videointerjút kéne készíteni, amit az emberiség nevében szélesebb publikum előtt is megoszthatnánk pl. YouTube, Myspace, vagy néhány meleg honlap... Fercsinek ott a helye a lenagyobb elődök közt! (most nem elsősorban Rómer Flórisra vagy Bóna Istvánra gondolok)

Pista bácsi 2008.02.06. 19:36:07

Nagy érdeklődéssel olvastam tartalmas és nívós beszámolójukat a magyar régészet jövendőbeli nagy ászáról Paár Ferenc úrról.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok,hogy személyesen is ismerhetem Paár urat. Több ízben is volt szerencsém közelről megfigyelni kifinomult régészeti módszereit.A "ződ vas" keresése közben előfordult ama nehezen értelmezhető esemény,hogy Ferenc a fémkeresésére szolgáló detektort egyszerüen elhagyta. Így a drága munkaidő jelentős részét arra fordítottuk,hogy kerestük a fémkeresőt...fémkeresővel.
Paár úr arcán szelid mosollyal szemlélte eme tevékenységünket...majd kibontott egy doboz sört...kizárólag Arany ászok márkájút és nagy ívben tett az egészre. Kihasználva a munkában a szünetet a napraforgó tábla szélén egy békésen legelésző gyanútlan őzgidát a magáévá tett.
Később a mezőőrnek alkoholtól nehez forgó nyelvvel elmagyarázta,hogy sajnálatos tévedésről van szó. Ő tulajdonképpen a bakot akarta orális tevékenységre kényszeríteni de az nem állt kötélnek.
Aztán szép sorban következtek a gátőr állatai...macska,tehén,kutyák.
Az ásatásvezető megunta a Ferenc kilengéseit és próbálta munkára fogni.
Többé ilyennel nem fog próbálkozni.
Paár úr hevesen elhárította magától a lehetőséget és a vezető régésznek megadta a fodrásza címét majd orcáján kaján vigyorral a 3 kilóméternyire lévő kocsmahivatal felé vette az útját.
Napok múlva, az ásatás végén ott találtuk meg a pultnak támasztva homlokán egy leltári számmal.
Figyelve a Ferenc tevékenységét bátran állíthatom, hogy régészetünk jövőjében ennek a magasan kvalifikált szakembernek nagy szerep fog jutni.
üdvözlettel
Pista bácsi

I.J. 2008.02.06. 21:54:44

Üdv Pista bá! Az általad idézett eseményeknél való személyes részvételem okán tanusíthatom, hogy minden amit írtál, az utolsó részletig megfelel a valóságnak! Paár Ferenc mind világlátásában, mind nyíltságában és tudományszemléletében fényévekkel előttünk jár! Depóra fel!

F@szk@l@p 2009.10.19. 10:49:30

@I.J.:

Vagy gondoljunk Ricsárd Bónára...

F@szk@l@p 2009.10.19. 10:52:25

@Vixtor:

Az előbb már beírtam, de valahova elkvarodott...
Szóval régi már ez az egész, de azért remélem egyszer eljut Fercsihez amit írtam.
Kedves Fercsi! Édesapád volt fiatal korában ugyanilyen, mint most Te!
Én ezennel az "EGYETEMI DECENS" címet adományozom Neked!
Tamás
süti beállítások módosítása